
Toate sistemele de încălzire trebuie să beneficieze periodic de lucrări de întreținere și reparații, pentru a li se asigura funcționarea în parametri normali, fiabilitatea și eficiența. În această privință nu există nicio diferență între tipurile de pompe de căldură. Programarea unei vizite simple de întreținere și service este recomandată o dată pe an. La urma urmei, nimeni nu dorește să se trezească într-o dimineață rece de iarnă și să constate că încălzirea nu funcționează. Simplul fapt că te preocupi de întreținerea sistemului face ca problemele mai mari care ar putea să apară, să fie identificate din timp și se pot face ajustări fără complicații suplimentare.
Întreținerea preventivă planificată poate contribui la asigurarea faptului că pompa de căldură din locuința ta nu doar că funcționează corect, ci și eficient, ceea ce înseamnă reducerea facturii de energie electrică, păstrând în același timp un confort termic ridicat, indiferent de cât de frig este afară.
Activitatea de mentenanță (de întreținere) include de obicei curățarea schimbătoarelor de aer/freon, verificarea nivelurilor de refrigerant, inspectarea componentelor auxiliare și a ventilatoarelor, controlul vibrațiilor compresorului și al consumului de curent, verificarea tăviței de condens încălzite și a încălzitorului compresorului, controlul gazelor fluorurate, verificarea stării izolației termice, verificarea schimbătorului de apă, curățarea filtrelor de apă, verificarea și strângerea îmbinărilor mecanice, dar și actualizarea software-ului, dacă este necesar. De asemenea, expertul se ocupă și de verificarea funcționării unității prin programul de diagnosticare, inspectarea și testarea supapelor de siguranță sau controlul reglării și preciziei măsurătorilor senzorilor de temperatură.
Specialiștii în lucrări de întreținere și reparații, precum partenerii autorizați Daikin, sunt foarte bine pregătiți, astfel încât să evite vizitele repetate și întreruperile suplimentare. Ei îți vor pune la dispoziție rapoarte clare și detaliate privind ciclul de viață, care vor indica ce nevoi viitoare trebuie avute în vedere, cu mult timp înainte. Dincolo de faptul că asigură funcționarea sigură a unității și respectarea reglementărilor și cerințelor locale, întreținerea regulată va fi întotdeauna mai ieftină decât intervențiile de service ad-hoc. În afară de programul Stand By Me , care oferă garanție extinsă gratuit și multe alte avantaje, Daikin a dezvoltat și servicii care implică monitorizare, evaluare și mentenanță predictivă, upgrade sau audit energetic, oferite prin intermediul partenerilor Home Comfort Expert & Heating Partner.