
Un aparat de aer condiționat se întreține foarte ușor și se defectează destul de greu în condiții normale de folosire. Cât timp te vei asigura că este curat și igienizat, sunt șanse foarte mici să înceapă să curgă sau să nu mai răcească aerul.
Întreținerea și verificarea periodică a echipamentului joacă un rol extrem de important, prin urmare, merită să fii atent la perioada de garanție și să te asiguri că un aparat de aer condiționat vine și cu servicii post-vânzare. Ar fi bine să-i faci revizia de două ori pe an, mai întâi la început de sezon cald și apoi la început de sezon rece.
Mentenanța de întreținere și mentenanța funcțional-preventivă sunt activități obligatorii pentru ca aparatul de aer condiționat să funcționeze la capacitate maximă din punct de vedere energetic și pentru a prelungi durata de viață a acestuia în parametrii optimi. În cadrul activităților de mentenanță sunt cuprinse inclusiv actualizări de firmware și logici de control care îmbunătățesc performanța echipamentelor. De asemenea, sunt executate și alte activități specifice care asigură restabilirea normalității parametrilor de funcționare a echipamentelor.
Un contract de mentenanță cu un service autorizat te scapă de grija verificărilor periodice. Pe lângă asigurarea unui regim normal de funcționare al echipamentelor, un astfel de contract îți asigură și prioritate la intervenție pentru constatare și reparație a defecțiunilor, plus alte beneficii care vin la pachet, cum ar fi actualizarea gratuită firmware şi verificarea pierderilor de freon (care este o obligație legală a beneficiarului).
Producătorii pun, de regulă, la dispoziția partenerilor și clienților servicii de service în garanție și post-garanție. Pe lângă activitățile tradiționale, precum asistență la montaj, punerea în funcțiune a echipamentelor și diagnosticarea defecțiunilor, unii producători au dezvoltat și servicii care implică monitorizare, evaluare și mentenanță predictivă, upgrade sau audit energetic.